پیشگیری از مشکلات خودرو در هوای گرم

پیشگیری از مشکلات خودرو در هوای گرم

تابستان‌های ایرات می‌توانند برای مردم و خودروها  زجرآور باشند. آماده‌سازی و بررسی‌های شخصی می‌توانند به شما در جلوگیری از چند مشکل کمک کنند. اکثر اوقات، یک خدمات سریع و ارزان در تعمیرگاه خودرو می‌تواند شما را بدون مشکل به جاده بازگرداند

 پنچری لاستیک به دلیل کمبود هوا

دمای بالای روز و دمای پایین شب تابستان می‌توانند بر روی جاده به مشکلاتی منجر شوند. برای جلوگیری از این مشکلات، توصیه می‌شود که در طول سال فشار هوای لاستیک‌های خودتان را بررسی کنید تا مشکلات را قبل از رفتن به جاده تشخیص دهید، اما در ماه‌های گرمتر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای ایمنی، بهره‌وری سوخت و عملکرد صحیح، لاستیک‌ها باید به فشار PSI مشخصی نفخ شوند. لاستیک‌های خودروهای کوچک تا متوسط معمولاً در محدوده 30-40 PSI قرار دارند و برای خودروهای با لاستیک‌های بزرگتر معمولاً 40-45 PSI خواهد بود، همیشه به کتابچه راهنمای مالک خودرویتان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که نیاز خاص لاستیک‌های شما چیست.

مشکلات باتری ضعیف

باتری خودروتان در هوای گرم سخت‌تر کار می‌کند که عمر آن را کاهش می‌دهد و بهره‌وری آن را کاهش می‌دهد، به ویژه اگر به طور کامل نصب نشده باشد. یک بررسی سریع خودی از باتری ممکن است عمر اضافی‌ای را برایتان فراهم کند. اگرچه در مورد گرما زیادی کاری نمی‌توانید انجام دهید، مطمئن شوید که تمام قطعات پلاستیکی در وضعیت خوبی هستند و هیچ ساییدگی دیده نمی‌شود. مطمئن شوید که باتری در محل نصب خود به صورت محکم نصب شده تا ارتعاشات کمتری به آن وارد کنید. همیشه از کابل‌های جمپر به همراه داشته باشید، در صورت لزوم. و در حالی که همه می‌خواهیم همه چیز تا جای ممکن بماند، به اطلاع داشته باشید که باتری خودرویتان معمولاً عمر میانگینی در حدود 3-5 سال دارد و فشار اضافی بر روی ژنراتور شما که با باتری قدیمی کار می‌کند می‌تواند به صدمات جدی و پرهزینه‌ای منجر شود.

خرابی سیستم تهویه خودرو

هیچ کس نمی‌خواهد به این فکر کند که چگونه تابستان ویرجینیا بدون سیستم تهویه خودرویتان که بادی سرد دمی باد می‌دهد، باشد. چند نکته سریع برای جلوگیری از مشکلات سیستم تهویه: مطمئن شوید که میزان مایعات در سطح مورد نیاز قرار دارد. مطمئن شوید که باتری در سن مناسب است و به صورت معتبر عمل می‌کند. اگر هر گونه مشکلی در عملکرد برقی خودرو مشاهده می‌کنید، یک بررسی برقی را دریافت کنید، زیرا این ممکن است منجر به عملکرد نادرست گردد. اگر تهویه هوای خودروتان هوا را به صورت مناسب نمی‌دهد، بهتر است یک متخصص مایع خنک‌کننده شما را بررسی کند (این مواد شیمیایی خطرناک هستند و بهتر است در دست متخصص آموزش دیده باقی بماند).

 خرابی تسمه سرپنجین

تسمه‌های موتور معمولاً تا 60,000 تا 100,000 مایل می‌توانند بدون نیاز به تعویض دوام بیاورند. اگر نمی‌دانید کی آخرین باری که تسمه را تعویض کرده‌اید، ب

اید یک متخصص آن را بررسی کند. اگر تسمه سرپنجین شما شکست، ممکن است بدون سیستم تهویه، قدرت فرمان و ژنراتور بمانید. تعویض تسمه یک خدمات ارزانی است که می‌تواند پول، زمان و نگرانی را صرفه‌جویی کند.

 گرم شدن اضافی موتور

دماهای تابستان ممکن است موتور شما را به فشار بیافکند، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا این فشار را کاهش دهید. مطمئن شوید که میزان مایع خنک‌کننده مناسب است و آن را به انتظار زیادی تکمیل کنید. اگر متوجه شدید که بیشتر از حد نیاز به مایع خنک‌کننده دارید، از بررسی موتورتان برای هر نشتی در خطوط مایع خنک‌کننده اطمینان حاصل کنید. در حالی که متخصصان زیر کلاه هستند، باید همچنین برای خطوط مسدود شده، ساییدگی یا رسوبات معدنی، مشکلات رادیاتور و پمپ آب شکسته بررسی کنند. ممکن است سوال داشته باشید که اگر موتور خودرویم گرم شود، آیا می‌تواند تعمیر شود؟ جواب: شاید. رادیاتور شما ممکن است از قبل آسیب دیده باشد و ممکن است دلیل گرم شدن آن باشد، اما اگر از جاده به جهت خنک شدن استپ می‌کشید یا آن را کمی کشیده بودید، ممکن است از ویرانی‌های بیشتری جلوگیری کرده باشید. اگر ادامه دادید به رانندگی با موتور گرم، ممکن است موتورتان را داغ کنید.

بیشترین این مشکلات با یک بررسی سریع خودی از جلوی خودرو پیشگیری می‌شوند. زیر خودروتان را برای دیدن هر گونه نقاط مرطوبی از روغن یا مایع خنک‌کننده بررسی کنید. به یاد داشته باشید که سیستم تهویه‌ی خودروتان ممکن است رسوباتی داشته باشد و ممکن است یک چشمه آب تولید کند. مشکلات را پیدا کنید قبل از اینکه مجبور به مقابله با آنها در کنار جاده شوید.

منبع