حباب گیر خودرو چیست ؟

کار حباب گیر خودرو چیست ؟

حباب گیر خودرو از جمله قسمت‌های کاربردی و مهم خودرو است. اگر حباب گیر ضربه بخورد یا به هر علتی آسیب ببیند، باکس بنزین دچار مشکلاتی می‌شود. هنگام بنزین زدن، هوای اضافی همراه با بنزین وارد باک می‌شود. حباب گیر این هوای اضافی وارد شده را از بین برده و در  نتیجه از آسیب دیدن باک بنزین جلوگیری می‌کند.
 علائم خرابی حباب گیر بنزین پراید خودرو

حباب گیر خودرو چیست در کجا قرار دارد ؟

در ساختار حباب گیر پلاستیک به کار رفته است و وجود آن در خودرو امری ضروری است به علت اینکه از معیوب شدن باک بنزین جلوگیری می‌کند. هنگامی که شما می‌خواهید سوخت خودرو خود را تامین کنید، مقداری هوا و بخار هوا به واسطه بنزین به باک خودرو شما وارد می‌شود. اگر هوای وارد شده، برای مدتی در باک بمانند سبب آسیب‌دیدگی باک بنزین می‌شوند. ولی حباب گیر خودرو با خارج کردن این هوا از باک بنزین، باعث می‌شود که هیچ‌گونه آسیبی به باک خودرو شما نرسد. حباب گیر در ناحیه پشت خودرو و در درون صندوق عقب مستقر شده است.

اجزای حباب گیر بنزین خودرو

اگرچه حباب گیر خودرو، دارای ساختار بسیار ساده‌ای است اما نقش بسیار موثری را در کارکرد صحیح خودرو ایفا می‌کند. تمامی اجزای سازنده حباب گیر با یکدیگر در ارتباط هستند و در نتیجه آسیب دیدن یکی از این اجزا سبب عملکرد ناصحیح حباب گیر می‌شود. اجزای سازنده حباب گیر خودرو ماشین شامل موارد زیر می‌شود:
  • دارای یک مخزن
  • دارای براکت
  • وجود سه شلنگ برای متصل شدن به سه راهی
  • وجود اریفیس در درون سه شلنگ
  • دارای سوپاپ
  • دارای شلنگ سوپاپ
  • دارای لوله فلزی

حباب گیر خودرو چگونه کار می‌کند؟

حباب گیر خودرو یک مخزن دارد که در این مخزن هوا و بخاری که همراه با بنزین وارد شدند را از بنزین جدا می‌کند. اگر همراه با بنزین مایع اضافی مانند آب به باک وارد شده توسط براکت موجود در حباب گیر از بنزین جدا شده و به شلنگ‌ها هدایت می‌شود. این شلنگ‌ها که سه عدد هستند به یک سه راهی متصل می‌شوند. در درون این شلنگ‌ها اریفیس وجود دارد. اریفیس‌ موجود در شلنگ قابلیت عبور دادن بخار جدا شده از بنزین را دارد.  بعد از طی شدن تمام این مراحل اکنون نوبت این است که مایع، بخار و هوا از باک خارج شوند. بخار، مایع و هوا به سه راهی رفته و توسط سه راهی از باک خارج می‌شوند.

نحوه تشخیص خرابی حباب گیر خودرو

حباب گیر خودرو تنها وظیفه خروج هوا و بخار را از باک ندارد. علاوه بر این وجود آن در خودرو سبب جلوگیری از پخش شدن بوی بنزین در درون خودرو می‌شود. پس اگر مشاهده کردید که بوی بنزین در درون خودرو پخش می‌شود احتمال دارد که حباب گیر خراب شده است. رخ دادن این موضوع اغلب به دلیل این بوده که لوله‌ها یا شلنگ حباب گیر خراب شده است. پس در صورت مشاهده همچین موضوعی از عملکرد صحیح شلنگ‌های حباب گیر خودرو خود مطمئن شوید.
 در حقیقت عیب یابی حباب گیر خودرو کار آسانی است‌. حباب گیر خودرو نقش بسزایی را دارد به همین علت با مشاهده کوچک‌ترین خرابی باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. به یکی دیگر از علائم خرابی حباب گیر خودرو می‌توان به این اشاره کرد که بنزین زده شده از باک (به صورت قطره قطره) خارج شود. این موضوع نشان می‌دهد که حباب گیر خودرو سوراخ شده است.
 علت ریختن بنزین از حباب گیر خودرو

پوسیدگی شلنگ‌های حباب گیر بنزین خودرو

با گذر زمان شلنگ‌ها و لوله‌های موجود در حباب گیر پوسیده می‌شوند. این پوسیدگی زمینه عملکرد نادرست حباب گیر را فراهم کرده و هر چه زودتر باید تعویض شود. حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چگونه متوجه شویم شلنگ‌های حباب گیر پوسیده شدند؟ در ابتدا حباب گیر را از خودروی خود خارج کرده و ظاهر شلنگ‌ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید‌. اگر با بررسی ظاهر شلنگ‌ها متوجه پوسیدگی آن نشدید، به آرامی شلنگ‌ها را از مخزن جدا کنید.
پس از اینکه شلنگ‌ها را جدا کردید مقداری آب در درون شلنگ ها بریزید. اگر شلنگ حباب گیر خودروی شما دچار پوسیدگی شده باشد، آبی که در درون آن‌ها ریخته شده است از درزهایی که در نتیجه پوسیدگی شلنگ به وجود آمده‌اند، خارج می‌شود. با انجام این کار شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید که شلنگ‌های حباب گیر خودروی شما دچار آسیب دیدگی شدند یا نه!  اگر هر گونه روزنه بر روی شلنگ‌ها مشاهده کردید، باید هر چه سریعتر آن‌ها را تعویض کنید.

چگونه حباب گیر خودرو را تعویض کنیم ؟

در صورت مشاهده هرگونه آسیب بر روی حباب گیر خودرو باید سریعاً اقدام به تعویض کردن آن بکنید. در ابتدا شما نیاز به یک جک دارید تا ناحیه پشتی ماشین را به واسطه آن جک بالا ببرید. بر روی لوله‌های حباب گیر یکسری بست‌هایی وجود دارد‌. شما برای جدا کردن حباب گیر از بدنه ماشین باید این بست‌ها را به آرامی باز کنید تا آسیب نبینند. با باز کردن بست‌ها حباب گیر کاملا از بدنه ماشین جدا می‌شود.
 اکنون حباب گیری را که خریداری کردید و سالم است را باید دقیقا در محل قرار گیری حباب گیر بگذارید و آن را با دقت نصب کنید. شلنگ‌هایی که برروی حبابک متصل هستند را با دقت در محل مخصوص قرارگیری هر کدام نصب کنید. توجه داشته باشید که نظم قرارگیری شلنگ‌ها به هم نخورد. پس از نصب کامل حباب گیر دوباره طریقه نصب آن را بررسی کنید تا از نصب صحیح آن مطمئن شوید. برخی از افراد نسبت به  نصب بست‌ها بسیار کم توجهی می‌کنند و در نتیجه پس از مدت کوتاهی شاهد آسیب‌دیدگی حباب گیر می‌شدند. حتماً نسبت به محکم بودن بست‌های حباب گیر اطمینان حاصل نمایید.

قیمت حباب گیر خودرو حدودا چقدر است ؟

نمی‌توان قیمت ثابتی برای حبابگیر خودرو عنوان کرد، در حقیقت قیمت حباب گیر به کیفیت و نوع عملکرد آن بستگی دارد. برخی از افراد حباب گیر را با قیمت بسیار بالا و پایین‌ترین کیفیت می‌فروشند. ولی شما از سایت دی جی یدک چی می‌توانید حباب گیر مورد نظر را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.
قیمت حباب گیر پراید شرکتی، قیمت حباب گیر پراید صبا، قیمت حباب گیر سمند، قیمت حباب گیر پژو 405، قیمت حباب گیر بنزین 206، قیمت حباب گیر بنزین تیبا و قیمت حباب گیر انواع خودروهای ایرانی را در سایت دیجی یدک چی می‌توانید مشاهده کنید. البته ناگفته نماند که شما می‌توانید در سایت دیجی یدک چی انواع برندها را با قیمت بسیار مناسب و بهترین کیفیت خریداری کنید.

خرید حباب گیر خودرو

امروزه بسیاری از افراد حباب گیرهای قلابی را به جای حباب گیرهای اصل و با قیمت بالا به مردم می فروشند. از همین رو باید حباب گیر خودروتان را از یک سایت و فروشگاه معتبر خریداری کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خرید مجازی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سایت دیجی یدک چی حباب گیر مورد نظر خود را خریداری کنید. این سایت حباب گیرهای درجه یک و کیفیت بالا را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این از لحاظ قیمت، این سایت از دیگر سایت‌ها بسیار مقرون به صرفه تر است.

جمع بندی

حباب گیر بنزین خودرو پس از مدتی دچار پوسیدگی یا آسیب دیدگی می‌شود. این قطعه مهم ساختار ساده‌ای دارد ولی در عین حال وظیفه مهمی را ایفا می‌کند. شما با مشاهده هرگونه آسیب دیدگی بر روی این قطعه باید سریعاً آن را با یک حباب گیر جدید و سالم تعویض کنید. زیرا اگر حباب گیر خراب را تعویض نکنید سبب می‌شود که برخی از قسمت‌های خودرو هم خراب شوند.